loading...
hacker boy
لوگو ی وبلاگ

کدستان

  • خوش آمدید
  • لوگوی وبلاگ
  • اهداف
  • در خواست
  • درباره ی m31
با سلام خدمت همه ی شما دوستداران آسمان زیبای شب. به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی در کنار یکدیگر داشته باشیم.

هدف من از ایجاد این وبلاگ ساخت جایی برای گرد آوردن تمام دوستداران نجوم و آسمان شب می باشد.
برای بهتر شدن این وبلاگ لطفا من را از نظرات خود بی بهره نکنید. لطفا از انجمن وبلاگ نیز به نحو احسنت استفاده کنید. با عضویت در این وبلاگ از امکانات ویژه ی آن بهره مند شوید. شما می توانید با عضویت خود علاوه بر پشتیبانی از این وبلاگ مطالب خود را نیز در این وبلاگ قرار دهید. با عضویت در خبرنامه ی ما از جدید ترین مطالب روز دنیای نجوم مطلع شوید.
آندرومدا یا زن بر زنجیر یک کهکشان مارپیچی واقع در صورت فلکی آندرومدا است که حدود ۲.۵ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد. با این‌که آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری است ولی نزدیک‌ترین کهکشان نیست. آندرومدا بزرگ‌ترین کهکشان از گروه کهکشانی محلی است که شامل راه شیری، آندرومدا، سه‌تکه و ۳۰ کهکشان کوچک‌تر است. احتمال دارد که کهکشان‌های راه‌شیری و آندرومدا حدود ۳ تا ۵ میلیارد سال آینده با یکدیگر برخورد کنند.[۱][۲]
ابزار ساخت کد منو های دارای تب
hacker boy بازدید : 189 سه شنبه 18 بهمن 1390 نظرات (0)


زمین هر سال 50 هزار تن سبکتر می شود

سیاره زمین سالانه 50 هزار تن از وزن خود را از دست می دهد، حتی با وجودی که به صورت همزمان 40 هزار تن غبار از فضا به زمین می ریزند. پس چه عاملی است که وزن زمین را به این شکل از بین می برد؟
 بر اساس محاسبات "دیو آنسل" فیزیکدان دانشگاه کمبریج نیز با وجود اینکه این 40 هزار تن از غبارهای فضایی که سالانه به وزن زمین افزوده می شوند و در عین حال این سیاره سالانه 50 هزار تن وزن را از دست می دهد.
 
افزوده شدن وزن
 
زمین هرسال 40 هزار تن سنگینتر می شود، بقایای فرایند شکل گیری سامانه خورشیدی توسط میدان گرانشی زمین جذب شده و به بخشی از ماده سطح زمین تبدیل می شوند، در واقع سیاره زمین از همین مواد تشکیل شده است. همچنین ناسا می گوید زمین سالانه 160 تن ماده به خود جذب می کند زیرا حرارت جهانی روبه افزایش است.
 
پدیده های بی اثر
 
افزایش تعداد انسانها بر روی زمین و یا ساخته شدن ساختمانهای بیشتر بر روی آن تاثیری بر روز وزن سیاره ندارد، زیرا انسانها و مواد موجود بر روی زمین از خود سیاره به دست آمده اند و تنها تغییر حالت می دهند. همچنین راکتها و ماهواره هایی که از زمین به فضا پرتاب می شوند نیز معمولا دوباره به زمین باز می گردند و از این رو هیچ تاثیری بر روی وزن زمین ندارند.
 
از دست دادن وزن
 
هسته زمین طی گذشت زمان انرژی خود را از دست می دهد، درست مانند یک رآکتور بزرگ هسته ای که سوخت خود را از دست می دهد. انرژی کمتر به معنی جرم کمتر است که برابر 16 تن جرم سالانه است. بزرگترین بخش کاهش وزن زمین در اثر آزاد شدن 95 هزار تن هیدروژن و هزار و 600 تن هلیوم از زمین به فضا است و از آنجایی که این گازها سبکتر از آن هستند که میدان گرانشی بتواند آنها را نگه دارد، این گازها در فضا رها می شوند. در نتیجه سالانه 50 هزار تن از وزن زمین از دست می رود. این به معنی سالانه 0.000000000000001 درصد جرم کمتر است.
 
البته این از دست رفتن وزن جای نگرانی ندارد و دلیلی برای نگرانی بابت از دست رفتن هیدروژن بر روی زمین وجود ندارد زیرا به اندازه ای هیدروژن روی زمین وجود دارد که می تواند برای تریلیونها سال به میان فضا رها شود.
 
بر اساس گزارش گیزمودو، از سویی دیگر، هلیوم ماده ای متفاوت است که 0.00052 درصد از حجم اتمسفر را تشکیل داده و در زمین کمیاب است، از این رو محققان می گویند هر بادکنک هلیومی باید 100 دلار قیمت داشته باشد. این گاز برای عملکرد دستگاه هایی مانند MRI و تولید تیتانیوم و زیرکونیوم از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
با سفر مجاني به مريخ ساختگي چه طوريد؟
دانشمندان در جست‌و‌جوي شش داوطلب براي شبيه سازي سفر به مريخ

دانشمندان دانشگاه كورنل در حال بررسي چگونگي تغذيه فضانوردان در مسير طولاني سفر به سياره مريخ، اكنون در پي ايجاد يك ماموريت ساختگي براي شناخت چگونگي تغيير اشتها و اولويت‌هاي غذايي در طول زمان هستند.

اين محققان اكنون به دنبال شش فضانورد داوطلب براي زندگي و كار مانند فضانوردان واقعي براي چهار ماه در يك كپسول فضايي ساختگي در هاوايي هستند.

اگر چه ايده اين ماموريت به نظر شبيه به يكي از بزرگترين چالش‌هاي علمي پيش روي فضانوردان در مسير سفر به مريخ نيست، اما در حقيقت بسيار پيچيده‌تر از چيزي است كه به نظر مي‌رسد.

به گفته محققان، فضانوردان از رويه هميشگي تغذيه خسته شده‌اند و گاهي به همين دليل رو به كم خواري مي‌آورند كه آنها را در خطر كمبود تغذيه‌يي، از دست دادن حجم استخواني و عضلاني و كاهش قابليت‌هاي فيزيكي قرار خواهد داد.

اين پروژه كه آنالوگ و شبيه سازي اكتشاف فضايي هاوايي(HI-SEAS) نام گرفته، از اوايل سال 2013 در جزيره بزرگ هاوايي آغاز خواهد شد. پس از يك ماموريت موفق به شركت‌كنندگان در آن پنج هزار دلار به همراه هزينه‌هاي سفر پرداخت خواهد شد. آخرين مهلت براي ثبت‌نام در اين پروژه، 29 فوريه(10 اسفند) است.

در جريان اين سفر شبيه‌سازي شده به مريخ، فضانوردان داوطلب به تغذيه از غذاهاي آماده و همچنين غذاهايي كه خود با استفاده از مصالح محيطي مسئول پختن آن بوده‌اند، خواهد پرداخت. آنها همچنين به امتيازدهي به غذاهاي خود و انجام بررسي‌هاي روزانه در مورد حالت روحي، سلامت شخصي و حجم بدن خواهند پرداخت.

محققان نيز به پيگيري گزينه‌هاي غذايي آنها و هرگونه تغيير در تمايلاتشان در طول زمان خواهند پرداخت. آنها همچنين به سنجش ميزان زمان، نيرو و آب لازم براي آماده‌سازي غذاهاي مختلف پرداخته و يك پايگاه داده از دستورالعمل‌ها و نكات آشپزي براي نخستين انسان‌هاي حاضر در ماموريت حقيقي به ماه تهيه خواهد كرد.

اين فضانوردان تنها از طريق لوازم الكترونيكي با تاخير براي برقراري ارتباط با دنياي بيرون استفاده كرده و بايد در زمان خروج از اين كپسول حتما لباس شبيه‌سازي‌شده فضايي به تن كنند.

پيش از اين نيز يك ماموريت ساختگي ديگر براي 520 روز با نام ماموريت مريخ 500 توسط شش فضانورد داوطلب اروپايي - روس به مريخ انجام شده بود كه در نوامبر 2001 آغاز و 15 ميليون دلار هزينه دربر داشت.

اين ماموريت به منظور بررسي پيامدهاي فيزيكي و رواني حضور طولاني‌مدت فضانوردان در فضاپيما در طول سفر طولاني به مريخ انجام شد.

ناسا همچنين به طور منظم فضانورداني را براي انجام سفرهاي اقيانوسي و شبيه‌سازي سفرهاي فضايي به اعماق دريا ارسال مي‌كند. عمليات ماموريت محيط شديد ناسا يا «نيمو»( NEEMO) به 15 ماموريت چند روزه به يك آزمايشگاه زير آب در عمق 18 متري در اقيانوس اطلس پرداخته است.

سازمان‌هاي فضايي ديگر كشورهاي جهان نيز تاكنون به اجراي ماموريت‌هاي شبيه‌سازي در صحراها، اعماق غارها و سرزمين‌هاي سرد و يخزده براي آماده‌سازي فضانوردان جهت مواجهه با چالش‌هاي پيش رو در ماموريت‌هاي واقعي پرداخته‌اند.

 

  شفاف ترین نقشه ماه منتشر شد 

چین مجموعه ای از شفاف ترین تصاویر از ماه را كه توسط مدارگرد Change-2 به دست آمده است، منتشر كرد.

اداره دولتی علوم فناوری و صنعت دفاع ملی چین، این تصاویر توسط یك دوربین دوقلوی نصب شده بر روی مدارگرد Change-2 به دست آمده است كه از ارتفاع 100 كیلومتری و 15 كیلومتری بالای سطح ماه در ماههای اكتبر 2010 تا مه 2011 تهیه شده است .

شفافیت این تصاویر به دست آمده 17 برابر بهتر از آنهایی است كه توسط مدارگرد پیشین چین موسوم به Change-1 گرفته شده است .

به گفته دانشمندان فضایی چین، اگر فرودگاه و لنگرگاه هایی بر روی ماه وجود داشت Change-1 می توانست فقط آنها را شناسایی كند اما Change-2 می تواند هواپیما و یا كشتی های آن را نیز تشخیص دهد.

در این ماموریت دانشمندان 746 تصویر از ماه تهیه كرده اند كه از شفافیت 7 متری برخوردار است .( یعنی دقت و شفافیت این تصاویر مثل این است كه آنها از فاصله 7 متری گرفته شده اند. ) میزان این داده ها حدود 800 گیگابایت است.

چین بر اساس نقشه راه جدید خود قصد دارد سومین ماموریت به ماه موسوم به Change-3 را انجام دهد. چین در این ماموریت درصدد است كاوشگرهایی را برای اكتشاف سطح تنها قمر زمین به ماه بفرستد.

این در حالی است كه این كشور می خواهد سال آینده كاوشگری را به مریخ و همچنین كاوشگر دیگری را نیز تا سال 2015 به سیاره زهره بفرستد.

 

ماموریت موفق 'نوید' زمینه ساز پرتاب ماهواره های عملیاتی است

مدیركل بخش فضایی سازمان فضایی ایران گفت: ماموریت موفق متخصصان كشورمان در ساخت و پرتاب ماهواره 'نوید علم و صنعت' زمینه ساز دستیابی به ماهواره های عملیاتی و پرتاب آنها است.

'مجتبی سرادقی':ماهواره نوید علم و صنعت در دنیا به عنوان یك ماهواره تحقیقاتی شناخته شده است و زمینه سازی برای پرتاب ماهواره های عملیاتی و ارایه خدمات به كاربران تلقی می شود.

وی تاكید كرد: ماهواره نوید علم و صنعت در مقایسه با ماهواره های رصد و امید كه پیش از این توسط متخصصان كشورمان با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار تعیین شده قرار گرفتند از ویژگی های خاصی برخوردار است.

مدیركل بخش فضایی سازمان فضایی ایران از وزن بیشتر سومین ماهواره بومی ایران در مقایسه با دو ماهواره قبلی به عنوان ویژگی متمایز ماهواره نوید علم و صنعت یاد كرد و گفت: جرم این ماهواره دو برابر ماهواره 'امید' و سه برابر ماهواره 'رصد' است و از سیستم پیچیده تری در مقایسه با دو ماهواره قبلی برخوردار است.

وی افزود: در این ماهواره از كانال های ارتباطی بیشتری استفاده شده و ماهواره قادر است در چند فركانس با ایستگاه های زمینی ارتباط برقرار كند.

سرادقی ادامه داد: با وجود تحریم های گسترده كشورهای غربی از جمله آمریكا به ویژه در بخش های علمی كه با هدف ایجاد موانع در راه پیشرفت های علمی كشورمان صورت گرفت، امروز متخصصان ایرانی توانسته اند ماهواره ها و ماهواره برها و تمامی قطعات به كار رفته در آنها را طراحی و تولید و با موفقیت به فضا پرتاب كنند.

وی خاطرنشان كرد: توان ماهواره نوید توسط سلول های خورشیدی و باطری هایی كه تماما توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده تامین می شود.

مدیركل بخش فضایی سازمان فضایی با اشاره به نقش مدیریت یكپارچه در توسعه فناوریهای فضایی جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد: با توسعه و ارتقای جایگاه سازمان فضایی كشور و مدیریت یكپارچه پرتابگرها، پایگاههای پرتاب این روند ارتقای جایگاه سرعت گیرد و بیش از پیش به جلو رود.

سرادقی مخابره پیام نوشتاری ' یا مهدی، یا مهدی، یامهدی' توسط ماهواره نوید را نشان دهنده عملكرد درست سیستم های ارتباطی و توانایی این ماهواره در زمینه دریافت پیام ارسالی از سوی ایستگاه های زمینی دانست.

ماهواره ملی 'نوید علم وصنعت' بامداد جمعه 14 بهمن و همزمان با ایام دهه مبارك فجر سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با دستور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران، با موفقیت به فضا پرتاب شد.

ماهواره نوید كه در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده است، مأموریت تصویربرداری از زمین با وضوح تصویر ۷۵۰ متر و به صورت تك باند را به عهده دارد.

این ماهواره با ابعاد ۵۰×۵۰×۵۰ سانتی‌متر مكعب و جرم ۵۰ كیلوگرم، به منظور استقرار در مدار بیضوی با ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۷۵ كیلومتر و زاویه انحراف ‌مداری ۵۵ درجه طراحی شده ‌است.

 

ماهواره نوید علم و صنعت دو ماموریت خود را با موفقیت انجام داد

 مدیر پروژه ساخت ماهواره نوید علم و صنعت گفت : پس از گذشت چهارروز از پرتاب ماهواره نوید علم و صنعت به مدار زمین ، این ماهواره تاكنون دو ماموریت از ماموریت های سه گانه خود را با موفقیت انجام داده است .

دكتر 'حسین بلندی':این دو ماموریت شامل ارسال داده های تله متری و انتشار پیام' یامهدی ' توسط ماهواره نوید علم و صنعت است .ماموریت سوم این ماهواره تصویربرداری است كه این ماهواره در حال انجام آن است .

وی افزود : ماهواره نوید علم و صنعت با برقراری ارتباط با ایستگاه های زمینی در ساعت 2 و 43 دقیقه 16 بهمن ماه 1390 به ارسال داده های تله متری خود اقدام كرد و این داده ها توسط ایستگاه های زمینی ماهواره دریافت شد.

مدیر پروژه ساخت ماهواره نوید علم و صنعت خاطرنشان كرد : این داده ها شامل اطلاعات مربوط زیرسیستم های ماهواره همچون جریان ها، ولتاژ و سیگنال های سلامت آنها به همراه اطلاعات مربوط به بیش از 30 نقطه از تجهیزات این ماهواره است.

به گفته بلندی تبادل این اطلاعات حاكی از سلامت كامل ماهواره نوید علم وصنعت و انجام یكی از ماموریت های این ماهواره است.

رییس مركز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت همچنین گفت: ماهواره نوید علم وصنعت پیام 'YA MAHDI YAMAHDI YAMAHDI' را از ساعت 4 و 28 دقیقه بامداد 16 بهمن ماه 1390 در عرصه گیتی منتشر كرده است .

وی خاطرنشان كرد: انتشار این پیام به مفهوم برقراری ارتباط با ماهواره توسط ایستگاه زمینی و ارسال دستور انتشار پیام و اجرای آن توسط ماهواره است و حاكی از انجام یكی دیگرازماموریت های سه گانه این ماهواره است.

بلندی گفت: دارندگان گیرنده منطبق با سیستم مخابراتی ماهواره نوید علم و صنعت قادر به دریافت این پیام خواهند بود.

ماهواره ملی 'نوید علم وصنعت' بامداد 14 بهمن و همزمان با ایام دهه مبارك فجر امسال و به دستور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد.

ماهواره نوید كه در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده است، ماموریت تصویربرداری از زمین را با وضوح تصویر ۷۵۰ متر و به صورت تك باند بر عهده دارد.

این ماهواره با ابعاد ۵۰×۵۰×۵۰ سانتی‌متر مكعب و جرم ۵۰ كیلوگرم، به منظور استقرار در مدار بیضوی با ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۷۵ كیلومتر و زاویه انحراف‌مداری ۵۵ درجه طراحی شده‌است.

 

جایزه 100 هزار دلاری برای رد یک نظریه فیزیکی
دانشمند MIT رقابتی با جایزه 100 هزار دلاری را راه اندازی کرده است تا از منتقدان نظریه رایانش کوانتومی بخواهد امکان ناپذیر بودن نظریه "رایانش کوانتومی مقیاس پذیر" را به اثبات برسانند.
به گزارش خبرگزاری مهر، "اسکات آرونسون" دانشمند علوم رایانش کوانتومی در MIT رقابتی را برای تمامی انکار کننده های رایانش کوانتومی ارائه کرده است، تنها کافی است فردی ثابت کند که "رایانش کوانتومی مقیاس پذیر" در جهان فیزیکی غیر ممکن است، در این صورت آرونسون جایزه نقدی برابر 100 هزار دلار را به برنده اهدا خواهد کرد.
 
آرونسون در تمام ساعات کاری خود در حال مطالعه و کار با نظریه رایانش کوانتومی (محاسبات کوانتومی) است زیرا زمزمه هایی وجود دارند که می گویند رایانش کوانتومی مقیاس پذیر نیست و این نظریه کاملا نظری است، از این رو آرونسون تصمیم گرفته است تا از تمامی افرادی که این نظریه را در جهان فیزیکی غیر ممکن می دانند، بخواهد تا غیر ممکن بودن عملی شدن این نظریه را ثابت کنند.
 
با درنظر گرفتن اینکه در حال حاضر امکان وجود رایانه های کوانتومی کوچکی مجهز به چند الکترون به اثبات رسیده است، رقابت برای کسب جایزه 100 هزار دلاری ابعادی بزرگتر به خود گرفته و باید غیر ممکن بودن وجود رایانه های کوانتومی مقیاس پذیر به اثبات برسد.
 
آرونسون می گوید رقابتی که وی به راه انداخته است در صورتی که بتواند ممکن بودن رایانش کوانتومی مقیاس پذیر را به اثبات برساند قوانین فیزیکی دچار تحول خواهند شد زیرا این احتمال وجود دارد که پیشرفتهای فیزیکی در آینده با رایانش کوانتومی درگیر شود، درست مانند درگیری هایی که این قوانین با ارتباطات سریعتر از نور دارد.
 
بر اساس گزارش پاپ ساینس، آرنسون می گوید احتمال اینکه کسی بتواند غیر ممکن بودن این نظریه در جهان فیزیکی را ثابت کند، بسیار کم است، اما اگر فردی بتواند این کار را انجام دهد، تمامی جهان درباره او خواهند شنید و علاوه بر 100 هزار دلار، جوایز ارزشمندی مانند نوبل در انتظار او خواهند بود.
 

سيستم واقعيت افزوده براي كمك به جراحي‌ در فضا

سازمان فضايي اروپا به دنبال تكميل ملزومات فضانوردان در سفرهاي طولاني فضايي به مقاصدي مانند مريخ، اكنون در حال ساخت يك سيستم واقعيت افزوده است كه به فضانوردان در مراقبت پزشكي از يكديگر كمك خواهد كرد.

سيستم كمك رايانه جراحي و تشخيص پزشكي(CAMDASS) كه تنها با امواج فراصوت كار مي‌كند با پوشش‌دهي گرافيك رايانه‌اي بر روي يك فرد واقعي، به تشخيص يا حتي جراحي بيمار كمك مي‌كند.

اين سيستم حتي براي ارتقاي پزشکي از راه دور در كشورهاي در حال توسعه يا مناطق دورافتاده قابل استفاده است.

سيستم CAMDASS در حال حاضر در ايستگاه فضايي بين‌المللي حاضر و قابل استفاده است اما هدف غايي آن براي كاربرد در هر گونه شيوه زيست پزشكي مورد نياز فضانوردان آينده تعريف شده است.

كاربران اين سيستم يك دوربين نمايش سه‌بعدي را روي سر خود نصب مي‌كنند كه شامل يك دوربين مادون قرمز براي پيگيري دستگاه فراصوت است.

بنابر اعلام سازمان فضايي اروپا(اسا)‌، نشانگرها بر روي مناطق خاص بدن بيمار نصب شده و سيستم به شناسايي بيمار و سنجش نمايشگر بر مبناي ديد كاربر دوربين مي‌پردازد. اين هدست به نمايش کارت‌هاي کوچک نشانه شناور در ديدگاه كاربر مي‌پردازد كه با نشانگرهاي روي بدن بيمار واقعي منطبق است. تطابق نشانگرها به كاربر در قرار دادن كاوشگر امواج فراصوت يا دستگاههاي ديگر كمك مي‌كند.

اسا، نمونه اوليه اين دستگاه را با كمك دانشجويان پزشكي و پرستاري، امدادگران و كاركنان صليب سرخ بلژيكي در بيمارستان دانشگاه سن پير بروکسل مورد آزمايش قرار داده و اكنون در پي آزمايش‌هاي بيشتر است.

 

تاريخي‌ترين پرش از لبه فضا!

در جهشي تاريخي، جسورترين چترباز جهان قصد دارد از بالني در لبه فضا به سوي زمين بپرد.

فليكس «بائومگارتنر» 42 ساله اميدوار است بتواند در اين حركت، ركورد جهاني ارتفاع را كه از 50 سال پيش تا كنون تغيير نكرده، بشكند.

«بائومگارتنر» قصد دارد از ارتفاع 36.5 كيلومتري از روي يك بالن هواشناسي پر از هليوم به پايين بپرد.

وي در اين پرش بايد طي 35 ثانيه سرعت صوت را شكسته و در حالت كلي در 10 دقيقه به سرعت بيش از يكهزار و 110 كيلومتر در ساعت برسد.

«بائومگارتنر» تا ارتفاع 1.5 كيلومتري زمين چتر خود را باز نكرده و از اين رو بايد به لباس فضانوردي و مخزن اكسيژن براي زنده ماندن تكيه كند.

تيم وي انتظار دارد كه در هفته پيش رو برنامه جهش «باومگارتنر» از فراز نيومكزيكو در ماه اوت بطور رسمي اعلام شود.

اين خلبان بالگرد اهل استراليا، در ماه‌هاي آينده به پرشهاي تمريني در ارتفاعات 18 كيلومتري و 27 كيلومتري خواهد پرداخت.

«بائومگارتنر» قرار بود سال گذشته اين پرش را انجام دهد؛ اما فردي به نام «دانيل هوگان» ادعا كرد كه ايده اوليه به وي تعلق داشته و در اين زمينه بطور قانوني اقدام كرد. البته اين ادعا اكنون حل و فصل شده و مسير براي اجراي اين جهش تاريخي هموار است.

وي قصد دارد كه چهار ركورد جهاني را در سقوط آزاد از بالاترين ارتفاع، مرتفع‌ترين پرواز انسان بر فراز بالن، طولاني‌ترين مسير طي شده طي سقوط آزاد و سريعترين سقوط آزاد بشكند.

ركوردهاي پيشين «بائومگارتنر» شامل كم ارتفاع‌ترين پرش با چتر نجات از ارتفاع 28 متري مجسمه مسيح در ريو دو ژانيرو و بلندترين پرش از فراز ساختماني در ارتفاع 450 متري برجهاي دوقلوي پتروناس كوالالامپور در مالزي بوده‌اند.

وي همچنين در سال 2003 به عنوان اولين چترباز كه بر روي كانال انگليس پريده بود، معرفي شد.

مهندسان بيش از دو سال را براي ساخت لباس مناسب اين پرش كه بتواند بائومگارتنر را در دماي منفي 70 درجه زنده نگه دارد، تلاش كرده‌اند.

ركورد ارتفاع كنوني در اختيار «جو كيتينگر»، ژنرال نيروي هوايي آمريكا قرار دارد كه در سال 1960از ارتفاع 31.3 كيلومتري از يك بالن به پايين پريد. جالب است بدانيد كه هواپيماهاي تجاري معمولا در ارتفاع 10 كيلومتري پرواز مي‌كنند.

 

 

هنر طبیعت در ساخت اشکال دنباله‌دار/ گردابهای ستاره ای و نمایش نور

شهابها باقیمانده سیارکها و ستارگان دنباله داری هستند که گاهی اوقات به زمین می رسند و با ساخت اشکالی تماشایی در آسمان شب، گوشه ای از هنرنمایی طبیعت را به تصویر می کشند.
 مجله نشنال جغرافی در ادامه پرداختن به موضوع دست هنرگر طبیعت در ساخت اشکال هندسی بدیع و تماشایی این بار به سراغ شهابهایی رفته است که از سیارکها و ستارگان دنباله دار جدا شده و انواری زیبا در سقف زمین ایجاد می کنند.

کوهستان در میان خطوط مدور- این عکس که در ایالت یوتاه آمریکا گرفته شده است ثبت یک "گاه گذشت" از عبور دنباله دارها است. عکاسان می توانند با ثبت لحظه به لحظه حرکت شهابها به چنین تصاویری دست یابند
ستارگان و نخلها- ستارگانی که درحال عبور از پس زمینه ای هستند که با چند درخت نخل در خلیج کالیفرنیا در مکزیک آراسته شده است
نمایشهای نور- مسیر حرکت ستارگان، آسمان ارغوانی کوهستان "ماونت ولی" در آریزونا را نورانی کرده است
گردابهای ستاره ای- دنباله های ستارگان حلقه های مارپیچی را در آسمان پارک ملی درخت خنجری در کالیفرنیا ساخته اند
ستارگان و دره عمیق- دنباله های ستارگان از دره ماریسکال واقع در پارک ملی کمان بزرگ در تکزاس می گذرند
رودخانه سالمون- دسته های ستاگرما در آسمان رودخانه سالمون نورافشانی می کنند. در منطقه بکر "ایداهو" هستیم

کوهستان در میان خطوط مدور- این عکس که در ایالت یوتاه آمریکا گرفته شده است ثبت یک "گاه گذشت" از عبور دنباله دارها است. عکاسان می توانند با ثبت لحظه به لحظه حرکت شهابها به چنین تصاویری دست یابند.

ستارگان و نخلها- ستارگانی که درحال عبور از پس زمینه ای هستند که با چند درخت نخل در خلیج کالیفرنیا در مکزیک آراسته شده است

 

نمایشهای نور- مسیر حرکت ستارگان، آسمان ارغوانی کوهستان "ماونت ولی" در آریزونا را نورانی کرده است

گردابهای ستاره ای- دنباله های ستارگان حلقه های مارپیچی را در آسمان پارک ملی درخت خنجری در کالیفرنیا ساخته اند

ستارگان و دره عمیق- دنباله های ستارگان از دره ماریسکال واقع در پارک ملی کمان بزرگ در تکزاس می گذرند

رودخانه سالمون- دسته های ستاگرما در آسمان رودخانه سالمون نورافشانی می کنند. در منطقه بکر
"ایداهو" هستیم
 
 
 
 
 
 

 

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
هکر بوی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    پشتیبانی

    شما می توانید در صورت انلاین بودن به صورت زنده با مدیر این وبلاگ گفتگو کنید و نظرات، پیشنهادات، انتقادات و سوالات خود را را به صورت زنده با او درمیان بگذارید.

    *برای برقراری ارتباط به هیچ نرم افزار جانبی احتیاج نیست.


    برای پشتیبانی از ما لطفا تولبار این وبلاگ را دانلود کنید.

    حجم کمتر از 200kb!

    Get our toolbar!

    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 193
  • بازدید سال : 1,197
  • بازدید کلی : 16,342