loading...
hacker boy
لوگو ی وبلاگ

کدستان

  • خوش آمدید
  • لوگوی وبلاگ
  • اهداف
  • در خواست
  • درباره ی m31
با سلام خدمت همه ی شما دوستداران آسمان زیبای شب. به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی در کنار یکدیگر داشته باشیم.

هدف من از ایجاد این وبلاگ ساخت جایی برای گرد آوردن تمام دوستداران نجوم و آسمان شب می باشد.
برای بهتر شدن این وبلاگ لطفا من را از نظرات خود بی بهره نکنید. لطفا از انجمن وبلاگ نیز به نحو احسنت استفاده کنید. با عضویت در این وبلاگ از امکانات ویژه ی آن بهره مند شوید. شما می توانید با عضویت خود علاوه بر پشتیبانی از این وبلاگ مطالب خود را نیز در این وبلاگ قرار دهید. با عضویت در خبرنامه ی ما از جدید ترین مطالب روز دنیای نجوم مطلع شوید.
آندرومدا یا زن بر زنجیر یک کهکشان مارپیچی واقع در صورت فلکی آندرومدا است که حدود ۲.۵ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد. با این‌که آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری است ولی نزدیک‌ترین کهکشان نیست. آندرومدا بزرگ‌ترین کهکشان از گروه کهکشانی محلی است که شامل راه شیری، آندرومدا، سه‌تکه و ۳۰ کهکشان کوچک‌تر است. احتمال دارد که کهکشان‌های راه‌شیری و آندرومدا حدود ۳ تا ۵ میلیارد سال آینده با یکدیگر برخورد کنند.[۱][۲]
ابزار ساخت کد منو های دارای تب
hacker boy بازدید : 124 دوشنبه 17 بهمن 1390 نظرات (0)


همایش نجوم و کیهان شناسی برگزار می شود

همایش نجوم و کیهان شناسی با هدف ترویج علم نجوم در جامعه در اسفندماه جاری برگزار می شود.از سوی انجمن علمی دانشکده فیزیک پلی تکنیک تهران و کتابخانه حسینیه ارشاد روز چهارشنبه 3 اسفند ماه جاری از ساعت 18 تا 21 برگزار می شود.
انرژی تاریک در کیهان شناسی و نوبل فیزیک 2011 و انبساط عالم از جمله محورهای بحث این همایش است که از سوی دکتر رضا منصوری مدیر طرح رصدخانه ملی ایران و دکتر محمدتقی میرترابی استاد دانشگاه الزهرا ارائه می شود.
تمام کهکشانهای راه شیری از یک ماده عجیب به نام ماده تاریک تشکیل شده است. ماده تاریک نامرئی است و تنها می توان حضور آن را از طریق اثر گرانشی که بر روی ماده مرئی می گذرد تشخیص داد. اعتقاد بر این است که بدون ماده تاریک، ستارگان کهکشان ما به سرعت در تمام جهات مختلف پراکنده می شوند. با وجود این، ماهیت این ماده همچنان به صورت یک راز باقی مانده است. 
برگزاری نمایشگاه تصاویر نجومی با عنوان "از زمین تا کیهان" از برنامه های جانبی این همایش است.

بزرگترين تلسكوپ نوري جهان ساخته شد
آژانس فضایی آمریکا برای آینده هوانوردی تجاری اهداف جالب توجهی دارد و برای محقق کردن آنها با بزرگترینهای صنعت هواپیماسازی همکاری دارد به این امید که بتواند در این همکاری راه های پاکتر و سبزتری را برای آینده هوانوردی ارائه کند.
 ناسا در آینده پروازهایی را می خواهد که نسبت به هواپیماهایی که در سال 1998 آغاز به کار کرده اند، 50 درصد سوخت کمتری مصرف کنند، 75 درصد گازهای آلوده کمتری آزاد کنند و از میزان آلودگی صوتی فرودگاه ها تا 83 درصد بکاهند. در ادامه طرح های برتری که ناسا قصد دارد به منظور بهبود هوانوردی آنها را به واقعیت تبدیل کند را مشاهده می کنید:
یکی از پیشرفته ترین طرحها به شرکت بوئینگ اختصاص دارد که هدف از ارائه آن بالابردن کارایی آیرودینامیک هواپیما و کاهش کشش هوا بر روی آن است. بالهای این هواپیما مشابه بالهای هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی است.

موتورهای این هواپیما بر روی سقف و آنتهای آن قرار گرفته اند و 2 دم عمودی به منظور کاهش صدای

موتور در این طرح دیده می شود. این هواپیما با هدف کاستن از میزان صدا و کشش هوا ساخته خواهد شد علاوه بر اینکه طول بالها میزان مصرف سوخت را کاهش خواهد داد.

موسسه لاکهید مارتین نیز طرح هواپیمایی با بالهای جعبه ای را ارائه کرده است که با استفاده از ترکیبهای سبک، مواد غیر فلزی، ساخته خواهد شد. در این هواپیما از فناوری "توربوفن" برای پنج برابر افزایش کارایی و نسبت دور موتور استفاده خواهد شد.

موسسه پلی تکنیک کالیفرنیا با استفاده از سرمایه تحقیقاتی ناسا هواپیمای فراصوتی و یکپارچه ای را با نام AMELIA طراحی کرده است که می تواند در هنگام بلند شدن از باند پرواز سرعت بیشتری از خود نشان داده و مسافت کوتاهتری را طی کند. همچنین این هواپیما می تواند بر روی کاهش میزان صدای ایجاد شده در فرودگاه ها تاثیر چشمگیری داشته باشد.

یکی از طرح های مفهومی ارائه شده هواپیمایی به نام D8 است که تنها مدلی کوچک از آن در تونل بادی در MIT مورد آزمایش قرار دارد. این طرح توسط تیمی از محققان MIT برای ناسا طراحی شده است.

بدنه وسیع این هواپیما قدرت بلند شدن بیشتری به آن بخشیده و باله های این هواپیما که در بخش پایین تر بدنه کار گذاشته شده است، می تواند از میزان کشش هوا و وزن هواپیما بکاهد. همچنین قرار گیری موتورها بر روی سقف هواپیما و فرم باله های انتهایی می تواند از میزان آلودگی صوتی هواپیما بکاهد.

طرح بالهای پرنده شرکت Northrop Grumman اکنون تنها یک طرح رایانه ای برای هواپیمایی است که روزی می تواند به هواپیمایی برای حمل بار تبدیل شود که از کارایی بسیار بالا و آلودگی صوتی بسیار کم برخوردار است.

چهار موتور "رولزرویز" بر روی یکی دیگر از هواپیماهای Northrop Grumman می تواند بالاترین میزان قابلیت عایق سازی صوت را به وجود آورد.

در این طرح با استفاده از دانش ساخت هواپیماهای نظامی، Northrop Grumman طرح هواپیمایی تجاری را ارائه کرده است که از دم ثابت کننده برخوردار نیست.

در آینده نزدیک هواپیماهای فراصوت با بالهایی متصل، مشابه با آنچه در طرح رایانه ای پایین دیده می شود، ساخته خواهند شد که در آنها به واسطه متصل بودن بالها، میزان کشش هوا بر روی بدنه هواپیما کاسته شده و میزان کارایی سوخت افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش سی نت، ناسا می گوید توانایی انسان برای پرواز سریعتر از صوت در هواپیماهای تجاری بستگی به توانایی متخصصان در کاهش میزان انفجارهای صوتی دارد از این رو این سازمان در حال بررسی گزینه هایی برای برطرف ساختن این انفجارهای صوتی است. این گزینه ها، تکنولوژی های جدیدی هستند که آزمایش بر روی آنها در تونلهای باد همچنان ادامه دارد.

 

همایش نجوم و کیهان شناسی برگزار می شود
همایش نجوم و کیهان شناسی با هدف ترویج علم نجوم در جامعه در اسفندماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی انجمن علمی دانشکده فیزیک پلی تکنیک تهران و کتابخانه حسینیه ارشاد روز چهارشنبه 3 اسفند ماه جاری از ساعت 18 تا 21 برگزار می شود.

انرژی تاریک در کیهان شناسی و نوبل فیزیک 2011 و انبساط عالم از جمله محورهای بحث این همایش است که از سوی دکتر رضا منصوری مدیر طرح رصدخانه ملی ایران و دکتر محمدتقی میرترابی استاد دانشگاه الزهرا ارائه می شود.
تمام کهکشانهای راه شیری از یک ماده عجیب به نام ماده تاریک تشکیل شده است. ماده تاریک نامرئی است و تنها می توان حضور آن را از طریق اثر گرانشی که بر روی ماده مرئی می گذرد تشخیص داد. اعتقاد بر این است که بدون ماده تاریک، ستارگان کهکشان ما به سرعت در تمام جهات مختلف پراکنده می شوند. با وجود این، ماهیت این ماده همچنان به صورت یک راز باقی مانده است.
برگزاری نمایشگاه تصاویر نجومی با عنوان "از زمین تا کیهان" از برنامه های جانبی این همایش است.

طرح روسيه براي اعزام فضانورد به ماه تا سال 2020

مركز آموزش فضانوردان و آژانس فضايي روسيه با تشكيل كارگروهي به دنبال يافتن تيم جديدي از فضانوردان براي انجام يك مأموريت ويژه هستند: سفر به ماه تا سال 2020 ميلادي!

ولاديمير پوپووكين، رييس آژانس فضايي روسيه اعلام كرد: تمامي شهروندان روس با آموزش هاي تخصصي و پزشكي مي توانند در اين طرح شركت كنند.

پس از انتخاب اوليه، داوطلبان براي سفر به ماه آموزش مي بينند و در نهايت تيمي از فضانوردان منتخب و آموزش ديده براي اين سفر برگزيده مي شوند. زمان احتمالي اين سفر سال 2020 اعلام شده است.

با سقوط مريخ پيماي «فوبوس گرانت» و شكست پروژه روسيه براي رسيدن به سياره سرخ ‌به نظر مي رسد مقامات روس برنامه هاي فضايي خود را بر روي سفر به ماه متمركز كرده اند.

از ديگر برنامه هاي فضايي روسيه، ايجاد پايگاه هاي تحقيقاتي روي ماه با همكاري ناسا و آژانس فضايي اروپا است. اين وعده اي است كه يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا نيز آن را اعلام كرده و از احداث نخستين پايگاه دائمي در ماه تا سال 2020 خبر داده است.

لئو زليوني، رئيس موسسه تحقيقات فضايي در فرهنگستان علوم روسيه نيز احتمال ساخت رصدخانه بين المللي روي كره ماه را تأييد كرد و زمان احتمالي انجام اين پروژه را طي سالهاي 2040 تا 2050 ميلادي اعلام كرد.


بزرگترين تلسكوپ نوري جهان ساخته شد

محققان در رصدخانه پارانال شيلي با مرتبط كردن چهار تلسكوپ VLT موفق شدند بزرگترين تلسكوپ نوري جهان را به قطر 130 متر بسازند.

تلاش محققان اين مركز ماه مارس سال گذشته براي ساخت اين تلسكوپ نوري عظيم با شكست مواجه شده بود.

محققان اميدوارند با مرتبط كردن هر چهار بخش تلسكوپ‌هاي VLT و ساخت بزرگترين آينه مجازي جهان، جزئيات بيشتر و دقيق‌تري از كيهان بدست آورند.

با انجام فرايند مرتبط كردن تلسكوپ‌هاي مجزا به هم "اينترفرومتري"، تلسكوپ VLT عنوان بزرگترين تلسكوپ نوري روي زمين را از آن خود كرد.

در كنار ساخت آينه مجازي غول‌پيكر، "اينترفرومتري" باعث بهبود چشمگير وضوح و قدرت تفكيك فضايي تلسكوپ شد.

تلسكوپ VLT يكي از مجموعه تلسكوپ‌هايي است كه توسط رصدخانه جنوبي اروپا (Eso) در صحراي آتاكاما شيلي ساخته شده است.

رصدخانه جنوبي اروپا يك مركز تحقيقاتي بين‌المللي است كه 15 كشور جهان در آن عضويت دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
هکر بوی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    پشتیبانی

    شما می توانید در صورت انلاین بودن به صورت زنده با مدیر این وبلاگ گفتگو کنید و نظرات، پیشنهادات، انتقادات و سوالات خود را را به صورت زنده با او درمیان بگذارید.

    *برای برقراری ارتباط به هیچ نرم افزار جانبی احتیاج نیست.


    برای پشتیبانی از ما لطفا تولبار این وبلاگ را دانلود کنید.

    حجم کمتر از 200kb!

    Get our toolbar!

    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 1,206
  • بازدید کلی : 16,351